No cure no pay

Onze incasso aanpak (in 7 stappen toegelicht)

Onze incasso aanpak wordt beoordeeld met een 9,6

Onze klanten beoordelen onze incasso aanpak gemiddeld met een 9,6.

Waarom? Dat leggen wij hieronder in 7 stappen uit.

Dan weet u precies hoe wij uw incassozaak behandelen als u óók klant wordt.

1. Vaste contactpersoon

Het is buitengewoon irritant om als klant te moeten bellen met steeds iemand anders. Zeker als niemand uw vraag kan beantwoorden. Of nog erger: als uw vraag fout wordt beantwoord. Met wat pech loopt het dan zelfs verkeerd af met uw zaak.

Daarom krijgt u als nieuwe klant direct een vaste contactpersoon die persoonlijk uw incassodossiers behandelt.

Uw vaste contactpersoon is een ervaren incasso advocaat of incasso jurist. Uw zaak is dus altijd in goede handen. Ook als uw vordering inhoudelijk wordt betwist. Of uw debiteur een tegenvordering instelt. Of er moet worden geprocedeerd. Wij doen de hele dag namelijk niets anders.

Maak kennis met onze incasso advocaten en incasso juristen

2. Wij reageren binnen 1 werkdag (en bij spoed nog sneller)

beste incasso aanpakOok irritant: dagen of weken moeten wachten op een reactie. En dat terwijl u door de wanbetaling van uw debiteur ook al op uw geld moet wachten.

Daarom zijn wij goed bereikbaar voor u. Wij reageren meestal dezelfde dag. Als dat niet lukt, de dag erna. Dus als u ons maandag een vraag stelt, ontvangt u maandag of dinsdag een reactie van ons. Bij spoed reageren wij (vrijwel) direct, zeker als u ons belt.

Ook als u wilt sparren over uw incassozaak zijn wij er voor u.

Dus bel ons gerust voor incasso advies

3. 24/7 real-time uw zaak volgen via online incasso portal

Als klant wilt u weten hoe uw zaak ervoor staat. Logisch.

Daarom krijgt u als nieuwe klant direct toegang tot onze online incasso portal.

Via onze incasso portal kunt u 24/7 real-time uw zaak volgen. Ook 's avonds en in het weekend. U bent dus niet gebonden aan onze openingstijden (maandag tot en met vrijdag van 09:00 uur tot 17:30 uur).

U kunt uw incassozaken dus regelen wanneer het ú uitkomt. Zodra u een zaak hebt ingediend, pakken wij uw zaak binnen 1 werkdag op. Dus als u zondagavond een incasso indient, dan verzenden wij uw debiteur maandag direct de eerste sommatiebrief.

Via de incasso portal kunt u snel en eenvoudig:

  • Nieuwe incassodossiers indienen
  • Op de hoogte blijven van de ontwikkelingen in uw incassodossiers
  • Reacties plaatsen, betalingen doorgeven of bestanden uploaden
  • Informatieverzoeken afhandelen

 
Bekijk onze incasso portal

4. Dezelfde werkdag actie (!)

Dient u uw incasso vóór 16:00 uur in? Dan spreken wij uw debiteur dezelfde werkdag op zijn betalingsgedrag aan. Uw debiteur heeft immers al voldoende betalingsuitstel gekregen.

Dient u uw incasso later in? Dan sommeren wij uw debiteur uiterlijk de volgende werkdag tot betaling.

Wij hanteren zeer korte termijnen en waken voor onnodige vertraging. Hierdoor kan het buitengerechtelijke incassotraject binnen ca. 2 weken worden afgerond.

U hebt dus snel duidelijkheid. En in de meeste gevallen hebt u ook snel uw geld.

Voor 16:00 uur incasso ingediend, dezelfde werkdag actie (!)
incasso indienen
Bert Karsten van Karsten Beveiliging: "De persoonlijke benadering is een verademing" Bert Karsten van Karsten Beveiliging: "De persoonlijke benadering is een verademing"

Weer alleen maar positieve ervaringen! De portal werkt geweldig. Ook buiten werkuren om alles overzichtelijk en interactief. De persoonlijke benadering is een verademing. En dan ook nog zo snel resultaat!! Sterke punten: Persoonlijke benadering. Goed werkende Portal.

Luca Wollaert van Oelan: "De dossiers hebben allemaal tot zeer snelle betaling van de debiteur geleid, vaak binnen een week!" Luca Wollaert van Oelan: "De dossiers hebben allemaal tot zeer snelle betaling van de debiteur geleid, vaak binnen een week!"

E-legal maakt gebruik van een zeer gebruiksvriendelijk portaal. Het geeft alle inzicht in lopende en afgesloten dossiers en laat op elk moment de huidige status zien. Al het contact met de debiteur wordt vastgelegd. Een nieuw dossier indienen gaat eenvoudig en snel en wordt vrijwel direct opgepakt en per mail persoonlijk bevestigd. Dit geeft direct het gevoel dat het dossier in goede handen is. De benadering vanuit E-legal naar onze klanten toe past ook goed en is belangrijk omdat het soms toch gevoelig kan liggen voor de relatie met de klant om facturen uit handen te geven. Voor dossiers die enige discussie opleverde bij de klant werd veel persoonlijk afgestemd door E-legal en werd ons uitgelegd wat wij wel of niet verplicht zijn te overleggen. Dit is telefonisch en per mail en ervaren we als zeer prettig. De dossiers hebben allemaal tot zeer snelle betaling van de debiteur geleid, vaak binnen een week!

Bob Kreefft van Homerun B.V.: "We hebben e-Legal om hulp gevraagd bij het incasseren van een relatief klein vorderingsbedrag. Zeker een aanrader" Bob Kreefft van Homerun B.V.: "We hebben e-Legal om hulp gevraagd bij het incasseren van een relatief klein vorderingsbedrag. Zeker een aanrader"

We hebben e-Legal om hulp gevraagd bij het incasseren van een relatief klein vorderingsbedrag. Vooraf werden we daarbij goed voorgelicht en het proces dat volgde was erg fijn. De uitgebreide en heldere portal waarin iedere update duidelijk vermeld staat is absoluut een pluspunt en het contact met de advocaat verliep erg soepel. Zeker een aanrader. Sterke punten + Customer portal + Contact met advocaat.

5. Incasseren met een slagingspercentage van 94%

aanpakken wanbetalersIncasso gaat om geld. Vaak om serieus geld. Schakel daarom ook een serieuze partij in.

Blijf niet tegen beter weten zelf proberen. En laat uw zaak ook niet verprutsen door een incassobureau of deurwaarder

Wat wél werkt? Een harde incasso aanpak met maximale druk. Want wie niet wil horen, moet voelen.

Hoe wij de druk maximaal opvoeren?

Bijvoorbeeld door de geldkraan dicht te draaien door beslaglegging op de bankrekeningen. Of door beslag te leggen onder de klanten van uw debiteur.

En zo nodig door de stekker eruit te trekken met een faillissementsaanvraag

6. Praktisch advies in gewonemensentaal

Doet u graag deftig? Wij ook niet.

Wij geven u praktisch advies in gewonemensentaal. Bijvoorbeeld door uit te leggen wat wij zélf zouden doen in uw situatie.

Wij nemen de tijd voor u en leggen het uit totdat het u duidelijk is. Het maakt dus niet uit of u veel of weinig kennis en ervaring hebt op incassogebied. Omdat wij voor veel verschillende opdrachtgevers werken, zijn wij gewend om zo nodig een vertaalslag te maken. Wij speken dus uw taal, of u nu CFO, controller of ZZP-er bent.

Wij adviseren u zowel telefonisch als schriftelijk. Telefonisch zodat wij het u duidelijk kunnen uitleggen en uw vragen direct kunnen beantwoorden. En schriftelijk zodat u alles rustig kunt nalezen.

7. Uw geld is altijd veilig en wordt snel doorgestort

Wij beschikken over een stichting beheer derdengelden die voldoet aan de vereisten van de Verordening op de advocatuur

Alle geïncasseerde gelden worden afgewikkeld via de bankrekening van deze stichting. Uw geld is dus altijd veilig.

Betalingen worden 5 keer per dag verwerkt en worden binnen enkele werkdagen afgedragen. U hebt dus snel uw geld. Zoals het hoort, want u wacht al lang genoeg.

Voor 16:00 uur incasso ingediend, dezelfde werkdag actie (!)
incasso indienen
Edwin Schoon van The Key Agency: "Een heel hoog incasso percentage" Edwin Schoon van The Key Agency: "Een heel hoog incasso percentage"

Als je dan als ondernemer een incasso uit handen geeft, is er eigenlijk maar 1 partij die ik kan aanraden: e-Legal incasso advocaten. Duidelijke communicatie, snel handelen en een webportal waar het eenvoudig is om alle stappen en status te volgen. En als je dan eens een vraag hebt, kun je altijd persoonlijk contact opnemen. Goed georganiseerd en een heel hoog incasso percentage, een aanrader.

Grayson Morris van Dutch-American Translations: "e-Legal heeft voor mij volledig resultaat gehaald in 3 dagen" Grayson Morris van Dutch-American Translations: "e-Legal heeft voor mij volledig resultaat gehaald in 3 dagen"

Lucien Ridderbroek heeft duidelijk een passie voor zijn vak: gedetailleerde informatievoorziening op de website (toegankelijk voor iedereen die langssurft, niet alleen klanten), persoonlijke contact, meedenken over de beste aanpak. e-Legal heeft voor mij volledig resultaat gehaald in drie werkdagen, van een debiteur die 2,5 jaar lang altijd te laat betaalde en dan nooit het volle openstaand bedrag. Het binnengekomen geld inclusief de wettelijke rente was dezelfde dag nog op mijn rekening gestort. Uitstekende service en een zeer overzichtelijk en makkelijk te gebruiken online dossiersysteem. Ik kan e-Legal van harte aanraden.

Vincent de Vlugt van Renaissance It: "Transparante en eerlijke werkwijze, geen verborgen tarieven, uitstekende vakkennis en E-Legal zit bovenop de zaak" Vincent de Vlugt van Renaissance It: "Transparante en eerlijke werkwijze, geen verborgen tarieven, uitstekende vakkennis en E-Legal zit bovenop de zaak"

Uitstekend incasso advocatenkantoor dat wij iedereen van harte kunnen aanbevelen. Transparante en eerlijke werkwijze, geen verborgen tarieven, uitstekende vakkennis en E-Legal zit bovenop de zaak met de juiste druk naar de debiteur toe. Naast dat E-Legal ook nauw contact onderhoudt met de opdrachtgever, is er ook een meer dan uitstekende portal voorhanden waarin alle communicatie overzichtelijk wordt bijgehouden. Daarin zijn ze wat ons betreft voor op de concurrentie. Sterke punten: Naast de transparante werkwijze viel ons op dat onze contactpersoon altijd snel reageerde op vragen en deze helder beantwoordde zonder wollige juridische taal. Dat hebben wij in het verleden wel eens anders meegemaakt. Zwakke punten kunnen wij niet bedenken.

Veelgestelde vragen over de beste incasso aanpak

Hieronder geven wij antwoord op veelgestelde vragen over de beste incasso aanpak:

  1. Wat werkt beter bij incasso? Een harde of zachte incasso aanpak?

  2. Aanpakken of afboeken? Wat is verstandig bij incasso van vorderingen?

 

1. Wat werkt beter bij incasso? Een harde of zachte incasso aanpak?

Het antwoord op deze vraag is eenvoudig. U kunt zelf het best beginnen met een zachte incasso aanpak. Bijvoorbeeld door een vriendelijke betalingsherinnering te zenden aan uw klant. Wordt er dan niet betaald? Bel uw klant en vraag waar de betaling blijft. Blijft betaling vervolgens uit? Stuur uw klant dan een aanmaning in duidelijke taal. Dit is de eerste stap naar een harde incasso aanpak.

harde incasso aanpakWerkt dit ook niet? Dan is het tijd om uw vordering uit handen te geven voor een hardere incasso aanpak. Want vreemde ogen dwingen. Zeker als dat de dwingende ogen van een incasso advocaat zijn.

Het is onze ervaring in duizenden incassozaken dat een harde incasso aanpak veel vaker en sneller tot betaling leidt dan een zachte incasso aanpak. Zeker bij bedrijven onderling (b2b incasso). Een zachte incasso-aanpak kan bij particuliere debiteuren (b2c incasso) nog wel eens helpen, maar dat is vooral bij bulkzaken gericht op particulieren met problematische schuldensituaties. Bovendien is dit vooral een strategie die door incassobureaus wordt gehanteerd omdat incassobureaus weinig drukmiddelen hebben.

Als er echter sprake is van een geschil tussen partijen, dan is een harde incasso aanpak doorgaans de beste aanpak. Dit geldt zowel voor zakelijke debiteuren als voor particuliere debiteuren. U voelt zelf ook wel aan dat het knuffelen van uw wanbetaler dan tot niets gaat leiden.

Wilt u sparren met een incasso advocaat over de beste incasso-aanpak voor uw zaak? Bel ons dan voor incasso advies.
 

2. Aanpakken of afboeken? Wat is verstandig bij incasso van vorderingen?

Vorderingen zonder meer afboeken kost onnodig geld. Het minste wat u kunt doen, is eerst proberen om uw vordering te incasseren. Buitengerechtelijke incasso is immers mogelijk op basis van no cure no pay.

Mocht buitengerechtelijke incasso onverhoopt niet tot betaling leiden, dan kunt u afhankelijk van de omstandigheden in uw incassozaak besluiten om uw vordering af te boeken. Bij deze afweging kunnen de volgende omstandigheden een rol spelen:

  • Hoe hoog is uw vordering?
  • Biedt uw debiteur verhaal voor uw vordering?
  • Hoe hard is uw vordering?
  • Welke rechtsmaatregelen zijn noodzakelijk om uw vordering te incasseren?
  • En wat kost het om deze rechtsmaatregelen te nemen?


Wij kunnen u adviseren bij deze afweging gedurende de behandeling van uw incasso-zaak. Het is dus niet nodig en ook niet verstandig om de beslissing om uw vordering af te boeken al vooraf te nemen. Er bestaat immers goede kans dat uw debiteur alsnog betaalt onder druk van onze harde incasso aanpak.

Voor 16:00 uur incasso ingediend, dezelfde werkdag actie (!)
incasso indienen

Cookie-voorkeuren

Wij gebruiken onze eigen cookies en cookies van derden voor statistische en analytische doeleinden om u de beste ervaring op onze website te bieden.

Meer informatie vindt u in ons cookiebeleid

Wij respecteren uw privacy

U kunt uw cookie-voorkeuren instellen door de verschillende hieronder beschreven cookies te accepteren of te weigeren

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken door basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde delen van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet goed functioneren.

Vereist
Voorkeuren

Met voorkeurscookies kan een website informatie onthouden die de manier verandert waarop de website zich gedraagt of eruit ziet, zoals uw voorkeurstaal of de regio waarin u zich bevindt.

Statistieken

Statistische cookies helpen website-eigenaren te begrijpen hoe bezoekers omgaan met websites door anoniem informatie te verzamelen en te rapporteren.

Marketing

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers op verschillende websites te volgen. Het is de bedoeling advertenties weer te geven die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.